Ontwikkeling, Media en PR

Initiatief:
Stichting Bewonersplatform Reigersbos

Beschrijving:
Reigersbos bestaat uit een winkelcentrum en vier woonbuurten met 4000 woningen, +/- 8500 inwoners. De informatie voorziening over het wel en wee, allerlei activiteiten vindt versnipperd en onoverzichtelijk plaats. Er zijn buiten te weinig informatieborden. Behalve in het winkelcentrum. De kwaliteit, beheer verdient een impuls, extra aandacht. Hetzelfde geldt voor de website van bewonersplatform.

Doel:
Het bewonersplatform van deze buurt is opgericht om een bijdrage te leveren aan een stabiele, veilige en zorgzame samenleving. Om deze reden is het van belang, dat bewoners beter en meer op de hoogte worden gesteld van wat er allemaal in de buurt gebeurt en wat er voor nieuwe ontwikkelingen en activiteiten in de toekomst op stapel staan,

Doelgroep:
Bewoners Reigersbos

Sponsoren

Sponsor(s): (Subsidie-)regeling: Beschikkingsnummer / referentie: Budget: Verantwoord:
Gemeente Amsterdam Buurtbudgetten . € 78 802 ja

Budget beschikbaar van sponsoren:
€ 78 802

Ingevoerd budget:
€ 18 160

Totaal inkomsten:

Totaal inbesteding:

Totaal besteed:
€ 25 108,11

Start uitgaven:
19-12-2022

Eind uitgaven:
12-05-2024

Activiteit beheren

Beschrijving resultaten:
Thema Ontwikkeling Media en PR: Met een groep actieve bewoners is de communicatie en informatie binnen de buurt opgezet. Zo is er nu een eigen website waar we met elkaar informatie gaan delen. Vanaf het begin is er een samenwerking aangegaan met Oba Reigersbos voor het opzetten van een buurt krant. Een actieve redactie is continue bezig om informatie en verhalen uit de buurt te verslaan. De krant wordt elke drie maand uitgegeven en huis aan huis verspreid door vrijwilligers. Een oplage van 5000 stuks. In de krant is er ruimte voor interviews, Buurtverhalen vertellers Oba, informatie over alle activiteiten in Reigersbos inclusief activiteiten van het Platform zelf binnen alle vier thema, Berichten vanuit gebiedsteam, nieuwbouw plannen Reigersbos centrum, ondernemers, leukste plek in Reigersbos, jongeren en scholen. In de loop van het jaar is voor de herkenbaarheid een duidelijk huisstijl en logo ontwikkeld voor alle media uitingen. Hiervoor is aan het begin voor een korte periode via st. Rain madia 3 jongeren ingezet. Het bleek te vroeg moment voor het inzetten van jongeren. Naast de website en krant zijn ook voor promotie van activiteiten pamflet, flyers ontworpen en gedrukt. De krant is te lezen op: https://www.platformreigers.nl/buurtkrant/ Zie hier onze faceboek pagina https://www.facebook.com/profile.php?id=100063738936032. Hiermee is een basis gelegd om verder aan de slag te gaan en met een actieve redactie de informatie aanbod uit te bereiden.